Noticias 2013 -2014

Este es el histórico de las Noticias de la Asociación, las noticias más recientes las tenéis en la página de inicio.

PER SANT ESTEVE A SANT JERONI

Selfie a Sant Jeroni

Una de les sortides amb mes participació cada any es la nostre particular "San Silvestre" Montserratina pel dia de Sant Esteve. Varem sortir a les 7:45 desde la Vinya Nova i continuant el Camí del Pont fins anar a petar amb el Camí de Sant Joan a Sant Jeroni i sobre les 11:15 arribarem a Sant Jeroni en un solejat i clar dia d'hivern. Després de les fotos de rigor i l’entrepà de baixada pel Camí dels Francesos fins a la Vinya Nova on arribarem sobre les 12:30.

Una jornada per recordar amb l’al·licient d’haver conegut nous amics montserratins que compartim la passió per aquesta muntanya.

A tope Atrapats i fins l'any que bé!!

Consulteu les fotos a la secció Sortides

RUTA CAN BROS - MONESTIR

En nuestro paso por Santa Cecilia.

Un año más, otra clásica ruta que no falta en nuestra agenda. El trekking avanzado desde Can Bros hasta el Monestir de Montserrat, por senderos y pistas forestales, con un desnivel acumulado de unos 700m y unos 20km.

El pasado 20 de diciembre, salimos desde Can Bros a las 8:30am y llegamos al Monestir sobre las 15:30h. Toda la ruta fue acompañada por una densa niebla que solo superamos al alcanzar la cota más alta del itinerario a su paso por la Santísima Trinitat.

Al llegar al Monestir hicimos la bendición simbólica de nuestro número 28907 y también aprovechamos para saludar a La Moreneta.

Fantástica ruta en increíble compañía como siempre.

Hasta el próximo año ;)

Consulta las fotos de la ruta en la sección Salidas

TENTATIVA ASCENSION INVERNAL PUIG PERIC 2.810m

Intrépidos alpinistas de la ruta

En el alpinismo el mayor logro es regresar sano y salvo, y en esta ocasión la adversa meteorología no nos dejó otra opción. Nada mas coger la carretera de acceso als Llacs de les Bullosas y encontrarnos el paso cerrado a 6km del punto de inicio planificado, ya vimos que sería complicado hacer cima, pues el reloj corría en nuestra contra. Al llegar al Lago y quedar totalmente expuestos, la ventisca se acentuó y azotó nuestros cuerpos intrépidos e hizo bajar la temperatura por debajo de cero grados. Aun así iniciamos el ascenso rodeando el Lago pero el ritmo era lento porque el camino sin traza y con nieve y hielo era dificultoso incluso dentro del bosque.

Al alcanzar la cola del Lago el último elemento que faltaba hizo acto de presencia, la niebla hacia la visibilidad muy reducida. Con todos estos factores en nuestra contra decidimos desistir y darnos por satisfechos con el camino realizado.

Pese a que no conseguimos ni acercarnos a la cima, nos dimos por satisfechos con lo conseguido y con la aventura.

Volveremos eso queda claro.

A tope Atrapats!!

Podéis consulta las fotos en la sección Expediciones.

ÉXIT RUTA COVES COLLBATO

Atrapats de la ruta Coves Collbató

Èxit de participació a la ruta de les Coves Collbató del 9 de novembre, en aquesta clàssica sortida que començarem al inici de la Drecera dels Graus, i enllaçarem la Cova de les Arnes, la Cova Gran i finalment la Cova Freda, on varem realitzar un recorregut interior per les seves galeries.

Varem tenir un dia perfecte per passejar per Montserrat i la sortida va finalitzar fent una birreta a La Salut, per celebrar que a mes de la esplèndida jornada varem fer noves amistats amb una bona colla d'Atrapats que encara no coneixíem.

Esperem poder trobar-nos mes cop amb tots ells. Fins la propera.

Les fotos les podeu consultar a la secció Sortides.

ASCENSO AL PUNTA ALTA 3.014m

Cima Punta Alta

Sábado 25 de octubre 5am Hotel del Bruc partimos hacia Boi Taull, llegamos al parking del Embassament de Cavallers e iniciamos ascenso a las 9:30am. No pararemos de subir hasta la Cima, es de los ascensos más verticales que recuerdo haber realizado en un espacio tan corto, primero superando un barranco en Z, seguidamente un mar de rocas que se deben superar con cuidado, y finalmente al llegar a los lago tuvimos la opción de subir por la tartera o bien hacer toda la cresta por una vertical arista. Como siempre los intrépidos hicimos la arista y cresteamos entre la cima del Comalesbienes y el Punta Alta, lo mejor del ascenso, llegamos sobre las 15h.

La meteo nos repeto hasta la cima donde las rachas de viento fueron más molestas y tuvimos un conato de tormenta que quedo en llovizna pero que ralentizo nuestro descenso al estar todo el itinerario mojado, llegamos al parking sobre las 18h

La sensación que me llevo es de un pico alpino, que por nuestra ruta será imposible con nieve por el alto riesgo de aludes, solitario y exigente. Lo recomiendo y no me importara repetirlo en un futuro. Preciosas vistas de los Besiberris y el Comaloformo.

Enhorabuena al equipo que se mantuvo unido y ascendimos sin prisa pero sobretodo sin pausa y en buena sintonía y buen humor toda la jornada.

Hasta la próxima que ya hay ganas ;)

Consulta todas las fotos en la sección Expediciones

RESSENYA DIRECTISIMA DEL MIRADOR DELS ATRAPATS

Setembre 2014

Dins del Projecte Mirador dels Atrapats, hem ressenyat un tram de grimpada lliure sense gaire dificultat que ressegueix una línea imaginaria que sortint de la Drecera dels Graus arriba al Mirador dels Atrapats. Una meravella que no us podeu perdre. Consulteu la maca ressenya del mestre J.M.Pallàs

IV ANIVERSARI CAN BROS

Joan i Yoli mejores socios 2014

Un año más seguimos avanzando en el camino de disfrutar de Montserrat, con nuestras rutas intrépidas, nuestras clásicas, nuestras ascensiones y nuestros proyectos. Además la familia sigue creciendo y podemos realizar todo esto rodeado de buena gente y aumentando las amistades, por lo que el placer es doble o triple!

El pasado 8 de agosto se llevo a cabo este cuarto Aniversari de la fundación de nuestra Associació Montserratina Can Bros y comenzamos nuestro programa con una Ruta Intrépida por el Torrent del Balaguer y descendiendo por el Torrent del Cavall Bernat, dos joyas ocultas que estaban por estrenar, muy recomendable aunque los torrentes son bastante densos.

Por la tarde fuimos recibiendo a los socios mientras se mostraban fotos y videos de las actividades del último año en nuestra pantalla. Más tarde la Butifarrada y seguidamente el Concurso Montserratí, que se llevaron Yolanda y Joan en un ajustado final con el grupo de Bárbara, las dos Evas y Jess, en tercer lugar el dúo Bundo.

El premio al mejor socio se lo llevaron conjuntamente Yolanda y Joan que se apuntan a todas y cada vez están más “Atrapats amb Montserrat”.

Y finalmente un bingo para regalar una camiseta y una sudadera d'Atrapats que se llevo Eva por partida doble.

Bueno como siempre fue una agradable jornada entre amigos para recordar rutas y pensar en las próximas.

Hasta el año que viene!

BTT NOCTURNA ESPARREGUERA

Equipillo BTT

La passada nit del dissabte 26 de juliol, com cada any, l'equip d'Atrapats amb Montserrat compòs pel Vicente, Roger i David, varem participar a la BTT Nocturna d'Esparreguera. Es tracta d'una prova per equips diferent en el que no solament s'ha d'anar ràpid sinó també no perdre's en la foscor de la nit. Un circuit de 40km i 1300m de desnivell en un itinerari que es va descobrint a cada control de pas. Aquest any ens hem tornat a superar amb la 10º posició d'un total de 43 equips. Una prova original i molt divertida, tornarem a repetir segur!

SEGON INTENT COMA D'OR ACONSEGUIT

Cim Coma d'Or

El passat 4 de maig, dos mesos després del nostre primer intent de fer cim del Coma d'Or de 2.835m, aquest cop si que varem gaudir d'un dia radiant encara que ventós però molt amb increïbles panoràmiques dels Pirineus. A mes per primer cop i en exclusiva pels quatre Atrapats de l'expedició varem poder veure com un os empaitava uns isards, impressionat.
Ja estem pensant quan toca el següent cim...

Consulteu les fotos a la secció Expedicions
A tope Atrapats!! ·

1ª RUTA POMER

Aquest any hem inaugurat la Ruta del Pomer que enllaça els fruiters plantats l'any passat dins del Projecte Pomer. Dels tres arbres dos han sobreviscut i han arrelat, un d'ells va desaparèixer sense saber el motiu. Per això hem tornat a fer una nova plantada d'un pomer per la zona de Santa Anna.
La ruta circular la varem començar al Camí dels Degotalls a les 9h i l'acabarem prop de les 14h a Santa Cecilia.

Varem fer la nova plantada a Santa Anna i col·locarem un nou cartell amb el nostre eslògan a la Santíssima Trinitat, aquest cop sobre una pedra per evitar que se’l tornin a emportar "La teva aigua d'avui serà poma demà".

L'altre cirerer de Santa Caterina no ens va donar temps de visitar-lo, però sabem que està en bona salut i segueix creixent.

Col·loquem les noves fotos dins de la seva secció Projectes Atrapats.

Fins la propera!

TEMPTATIVA AL COMA D'OR

Obrint traça...

El passat dissabte 1 de març cinc Atrapats molt intrèpids, intentarem fer el cim del Coma d'Or .
Justament la nit anterior va caure una forta nevada al Pirineu francès i ja l'accés al Port de Puymorens va ser molt difícil doncs la carretera no estava neta encara i el port estava tancat. Començarem desde les pistes d'sky i varem tenir que obrir traçada amb 50 cm de neu pols, a mesura que guanyàvem alçada aquest gruix augmentava fins al metre quan estàvem a mitja vall i ens varem donar per satisfets amb la ruta fins aquí.
Encara que no aconseguirem fer cim va ser una ruta genial i hi tornarem segur a intentar-ho novament...
A tope Atrapats!
Pots consultar la resta de les fotos aquí.

PER SANT ESTEVE A SANT JERONI

Intrèpids de la Pujada

Un clàssic de les sortides nadalenques es la Pujada a Sant Jeroni amb el que hem batejat com la Sant Silvestre Atrapats, i que fem cada 26 de desembre per Sant Esteve.

Els qui fem la ruta cada any sabem apreciar el bonic itinerari i el profit que ens fa per cremar els torrons. Aquest any quan despuntava el sol a les 7:30h iniciarem la ascensió amb una sensació tèrmica molt acusada pel fort vent que feia a les zones desprotegides. De fet la pujada la varem fer sense gaire incidents, però al arribar just a la ultima rampa escalonada que condueix al cim, el vent ens va fer agafar-nos a la barana doncs era tan fort com per fer-nos caure.

La baixada ràpida i directe pel Camí dels Francesos i a les 12:30 ja estàvem de tornada.
L’Associació va sortejar una suadora d’Atrapats de la nova col·lecció entres els socis assistents que se’n va endur en Joan.

Excel·lent companyia, ruta maca i diferent i dia perfecte per fer aquesta Pujada... repetirem!

Ja consultar les fotos a la secció Sortides.

Fins l'any que bé!

KILLIAN JORNET

Cartell del Projecte Pomer

El passat 11 de novembre, Killian Jornet va publicar al seu perfil de facebook i twiter una foto corresponent al reclam que varem col·locar al costat del pomer plantat a la part baixa del Torrent de Santa Caterina. Gracies a aquesta publicació hem pogut llegir els comentaris de molta gent que sap on està ubicat i que a mes alguns mencionen que sempre que passen i tiren una mica d'aigua, fet que ens omple de satisfacció. Seguirem fent bona feina...

Podeu consultar aquí les fotos del Projecte Pomer.

LAS DOS CARAS DEL TAILLON

Alcanzando el Dedo

El pasado 9 de noviembre un grupo de intrépidos Atrapats hicimos la ascensión hasta el Taillón por su ruta más atractiva, saliendo de la Pradera de Ordesa a 1300m por las clavijas de Cotatuero hasta la Brecha de Rolando para luego crestear hasta la cima del Taillón de 3.147m.

Las previsiones nos daban buen tiempo hasta mediodía y así fue, la primera parte con el sol resplandeciendo que nos aguantó hasta alcanzar la Brecha, y en 30 minutos cambio radical empezó la nevada y sobretodo el violento viento con fuertes rachas en la cresta que incluso nos hicieron perder el equilibrio.

Pudimos coronar aunque las malas condiciones obligaron a descender rápidamente, todo el retorno con ventisca y nieve, además la noche nos ganó e hicimos las tres últimas horas en plena oscuridad, intentado deshacer nuestros pasos sin perder la senda.

Finalmente a las 21h llegamos a Ordesa, agotados después de 14horas y 1900m de desnivel positivo, pero con la satisfacción de haber disfrutado de la ruta y haber superado las adversidades en la cresta y el descenso.

Mi enhorabuena una vez más a todo el grupo, Fabra, Miki, Carlos, Yoli, Joan y David.

Ya podéis consultar las fotos en la sección Expediciones.

NOVES SAMARRETES TECNIQUES ATRAPATS

Nous colors técniques

Ja tenim les noves samarretes tècniques d' Atrapats amb Montserrat. Les novetats son que hem fet nous colors, també hem serigrafiat el nou logo, aquest cop davant en gran i en petitet darrera, haveure quina acceptació tenen... “me las quitan de las manos...”

Podeu consultar totes les fotos a la Secció Mercadillo.

PUJADA NOCTURNA COLLBATO – MONESTIR

Pujada Nocturna 2013

El passat 24 d'agost varem fer la tradicional Pujada Nocturna al Monestir de Montserrat, coincidint amb la Festa Major de Collbató. Iniciarem la Pujada desde Collbató a les 4:30am i arribarem tranquil·lament a les 8am al Monestir, per després fer els Degotalls i agafar el cotxe de suport.

Una nit plàcida, temperatura agradable, bona companyia i transitant per la nostre estimada Montserrat, que mes es pot demanar...

3º ANIVERSARI CAN BROS

Torrent amb premi montserrati

El passat 22 d'agost va tenir lloc el tercer Aniversari de l'Associació Montserratina Can Bros.

Pel matí varem fer una ruta intrèpida per la zona de l'Arcada amb el premi d'un cap amb cornamenta de la nostre entremaliada cabra montserratina.

Per la tarda uns 35 socis vam passar la tarda-nit parlant de les nostres aventures passades i planificant les futures, mentre degustaven la botifarrada.

Mes tard el divertit Concurs Montserratí, que varem guanyar l'Eva i el Martí, seguits de molt a prop del Joan i la Yolanda i en Moi i la Vanessa. Seguidament la rifa que va guanyar la Cristina. Els dos guanyadors es van emportar una samarreta tècnica exclusiva amb el nou logo Atrapats amb Montserrat.

Per finalitzar el premi al millor soci se'l va emportar l'Esther per la seva participació a les activitats encara que estava molt prenyada.

Gracies a tots per participar del Aniversari i per ser uns apassionats de Montserrat.

Fins l'any que bé.

PARTICIPACIO BTT NOCTURNA ESPARREGUERA

Intrèpids del equip Atrapats

La nit del dissabte 27 de juliol i per tercer any un equip d'Atrapats varem participar a la BTT Nocturna Extrem Esparreguera, diferent i atractiva prova d'orientació en BTT per la falda de la muntanya de Montserrat, recorregut 35km i 1.000m de desnivell. Després de 4 hores donat-ho tot varem arribar els 13º prop de les 3 am de la matinada. Enhorabona a l'equip que ho va fer de conya! L'any que bé segur que hi tornarem!

FORADADA AMUNT I AVALL

Increïble ruta que ens porta fins dalt del llom de la Roca Foradada i ens permet baixar just pel vèrtex. Després flanquejar la Roca per darrera rapelar fins la roca encastrada del coll de la Cadireta i un parell de ràpels mes fins el GR. Molt recomanable, el millor el rapel volat de la Roca. S'ha de fer!!!

TRI-FERRATA DAMAS+LLORERS+GORRA FRIGIA

Dalt de les Dames

El passat 13 de juliol, uns quants Atrapats varem fer aquesta interessant i magnifica ruta que enllaça tres ferrades i camins equipats. Desde La Vinya Nova fins dalt de la Gorra Frígia en total unes 5 hores en total ascensió pels diferents torrents, una sortida molt recomanable per tots els amants de Montserrat.

EXIT PROJECTE POMER

Pomer Santa Caterina

Durant els passats mesos de març, abril i maig s'ha portat a terme el Projecte Pomer, que consistia a plantar arbres fruiters a llocs estratègics de Montserrat.

Tant el pomer de la Santíssima Trinitat com el cirerer de Santa Caterina ja han arrelat i esperem que superin amb èxit la seva adaptació. L'últim pomer del camí de les Bateries encara no sabem si ha agafat però confiem que si.

Agraïm a Martí, Javi i Susanna la seva ajuda activa en la consecució d'aquest bonic projecte i a la resta de socis la seves aportacions a l'Associació, sense aquestes col·laboracions no seria possible.

Podeu consultar les fotos a la secció Projectes

ALBUM FOTOS ANTIGUAS MONTSERRAT

Album fotos

Gracias a la cesión de nuestro nuevo y estimado socio Joaquín, disponemos a libre uso de los socios de un álbum de fotos antiguas de la zona de Montserrat, entre algunas curiosidades se puede ver el aéreo a Sant Jeroni, o el antiguo restaurante de Sant Joan en su plenitud. Cuando paséis por Can Bros aprovechad para echarle un ojo, os sorprenderá!

BIENVENIDA MIRIAM!!

Damos la bienvenida a Miriam a nuestra Associació Montserratina Can Bros, con tan solo 69 días de vida entra a formar parte de nuestra gran familia como socia nº 72. Esperaremos pacientemente a que la podamos llevar a nuestras rutas intrépidas...

VOLTA ALS FLAUTATS

Atrapats fent la Volta

El passat diumenge 24 de febrer amb la nevada del divendres encara molt present, varem fer una volta per la zona dels Flautats que son les agulles que estan darrera del Monestir. La ruta començà pel amagat Canal del Pou del Gat, després per la Canal Plana encara amb la neu verge i al arribar al seu coll vam intentar pujar a l'Elefant però el gel present al pas més exposat va fer-nos recular i deixar-ho per un altre dia. Varem continuar pel camí que ens va dur fins la Santíssima Trinitat i tot seguit varem completar la volta per acabar al Pou del Gat novament.

Excel·lent oportunitat per endinsar-se pels corriols amagats de Montserrat amb un paisatge nevat i amb bona companyia.

CRONICA HIVERNAL PUIGPEDROS 2.913m

Cima del Puigpedrós

Este pasado domingo 13 de enero y pese a que el cambio meteorológico ya se hacia evidente, decidimos seguir con nuestros planes de ascender al Puigpedrós de 2.913 metros. Para intentar aprovechar la habitual calma matinal decidimos salir a las 6am y empezar la ruta lo antes posible. Al llegar a Meranges los peores pronósticos se cumplían, había nevado durante la noche 5cm de nieve y seguía nevando aunque suavemente. Aun así decidimos comenzar la ruta y ascender hasta donde nos fuera posible. Cuando alcanzamos el Planell de Campcardos a 2.800 metros el viento que antes era leve se torno fuerte y racheado generando una fuerte ventisca que nos golpeaba frontalmente, ademas la niebla nos cubría con lo que las condiciones no eran nada adecuadas, pero estábamos muy cerca y ninguno de los 9 alpinistas valoró la posibilidad de darse la vuelta... queríamos hacer cumbre y nos veíamos capaces, así que avanzamos buscando fita a fita el camino hasta que lograr coronar. En la cima hubo gran satisfacción por la hazaña realizada pero el viento golpeaba fuertemente y la sensación térmica era muy baja. Así que no nos demoramos en exceso, hicimos las fotos de rigor, nos calzamos los crampones y retornamos sobre nuestros pasos, aunque la nieve y el viento los habían eliminado completamente supimos orientarnos para regresar enteros. Ya en el Refugi de Malniu, repusimos fuerzas algunos con un vaso de vino y comentamos la intrépida ruta. Sin lugar a dudas una de las peores condiciones meteorológicas en nuestras ascensiones, donde la temperatura no alcanzo en ningún momento los 0º, pero el espíritu aventurero y la confianza en nuestras condiciones hicieron que consiguiéramos la cima del Puigpedros. Nos vemos en la próxima!!

Consulta las fotos en la sección Expediciones.

REGAL MONTSERRATI

El passat 12 de desembre mentre tornàvem de passar una màgica nit a un acollidor lloc de Montserrat, sens va ocorre baixar fins a Santa Cecília descendint per la part final del Torrent del Moro. La nostre sorpresa va ser trobar-nos un cap de cabra en perfecte estat i una de les banyes. Les troballes fetes pel Pakum i en Fabra les van cedir generosament a Can Bros, on les estem preparant per poder deixar-les exposades perquè tothom les pugui veure de prop. Montserrat té aquestes coses...

III RUTA CAN BROS - MONESTIR MONTSERRAT

Per les rodalies de Marganell...

Aquest passat 6 de desembre varem fer la tercera Caminada Can Bros - Monestir. En aquesta ocasió un nombrós i preparat grup de 10 socis i amics varem fer els 20km de la ruta i 800 metres de desnivell positiu en unes 6 hores. La sortida de Can Bros va ser cap a les 9, a la 13h arribarem a Santa Cecília i a les 15h estàvem al Monestir fent la visita a la Moreneta. Encara que la temperatura en alguns moments va ser molt baixa d'uns 5º, el sol va calentar-nos gran part de la ruta i el bon ambient ens va acompanyar en tota la jornada. Podeu consultar les fotos a la secció Sortides.

Fins l'any que ve!

VENTOS TUC MOLIERES CORONAT

Tuc de Molieres 3.010m

El passat 25 de novembre varem fer el cim del Tuc de Molieres a la part mes oriental del massis de la Maladeta, situat a la Vall d'Aran. Varem passar la nit del divendres al acollidor refugi de Conangles, a les 6:30am estàvem esmorzant i a les 8am iniciàvem la ascensió desde de la boca sud del Túnel de Vielha a 1.600m. Les nostres ressenyes de la ruta indicaven que es podia fer l'itinerari en unes 7h però la realitat amb la neu, gel i vent que ens varem trobar a la part mes alta va fer que el temps total fos de unes 11hores i gracies...

L'itinerari per la solitària Vall del Molieres ens oferia un dia perfecte per fer alpinisme, amb sol i núvols i una temperatura de 1º al inici de l'ascensió.

Després de una primera part molt tranquil·la fins el refugi de Mulleres a 2.400m, la ruta ja començava a presentar clapes de neu i el vent cada vegada bufava mes fort. Al arribar a la cresta i canviar de vall la ventisca ens colpejava fortament escopint neu sobre nostre i varem estar a punt de renunciar, però el nostre esperit ens va enlairar fins el cim eren les 14:30h. Al cim només estarem 10 minuts doncs el vent era fortíssim tant que ens feia perdre el equilibri i caure al terra. El descens amb la feina feta, però amb compte amb el gel, el varem fer sense parar fins el Refugi on agafarem forces fent un mos.

Les últimes dues hores ja de nit, amb la llum de la lluna i dels frontals seguint amb detall les fites fins arribar als cotxes eren les 19:30, gran feina del Oscar resseguint el camí.

Gran aventura, magnífic espectacle de cims e immillorable companyia. Esperem poder fer-ne algun altre aquest hivern. Fins la propera!

Podeu consultar les fotos a la secció Expedicions.

MERAVELLOSA RUTA DE LES ERMITES NORD

Ermita de Sant Salvador

Aquest passat dissabte 3 de novembre varem fer com cada any per aquestes dates una nova sortida per visitar les ermites montserratines ubicades més a la cara nord, La Trinitat, Sant Dimes, Santa Creu, Sant Benet, Sant Salvador i Sant Antoni. Un nombrós grup de 11 excursionistes ens endinsarem pels camins més desconeguts de la muntanya per anar a trobar aquests tresors montserratins que son les ermites. Als qui us hagueu quedat amb les ganes properament farem la ruta per les ermites de la cara sud. Us hi esperem!!!

Podeu consultar les fotos a la secció Sortides

COMA PEDROSA 2.942m CORONADO!!!

Cumbre Coma Pedrosa

El pasado 6 de octubre tras unas inesperadas bajas de última hora 5 intrépidos alpinistas nos dirigimos hacia Arinsal en Andorra para intentar la cumbre del Coma Pedrosa.

Inicialmente creímos que todavía quedaría nieve pero cuando llegamos a la base nos dimos cuenta que las altas temperaturas habían hecho desaparecer la nieve acumulada la semana pasada. Así que comprobada la excelente meteorología y lo despejado del camino nos adecuamos el uniforme para una subida primaveral.

Todo transcurrió según lo previsto y saliendo sobre las 10:30 del parking llegamos a la cima sobre las 14:30 después de haber reposado en la plácida ladera del refugio. En la cima soplaba un desapacible viento que evitamos buscando el lado adecuado.

Como la subida había resultado tan sencilla y nosotros lo que queríamos era correr aventuras se nos ocurrió hacer una ruta intrépida de bajada por lo que creímos que seria una ruta asequible. Obviamente desde la cima no se pueden apreciar todos los detalles y a medida que descendíamos nos dimos cuenta que la ruta requeriría toda nuestra atención. La primera parte por una tartera pasó rápido y sin apuros pero al superar una cresta la pendiente se volvió salvaje y muy abrupta, tanto que llegamos a un gran cortado que solo ofrecía dos posibilidades, seguir descendiendo haciendo un flanqueo o bien retroceder. Esta claro que la vuelta no la íbamos a dar así que divididos en dos grupos encontramos dos escapes que nos permitieron salir indemnes de esa trampa, sobre las 19h finalizamos la ruta justito de luz pero sin vernos apurados.

Perfecta compañía y perfecta ruta.

Hasta la próxima Atrapats!!!

Consulta las fotos en la sección Expediciones.

PUJADA NOCTURNA

Intrépits de la Pujada

El passat 24 d’agost varem fer una nova Pujada Nocturna al Monestir. En aquesta ocasió 8 intrèpits excursionistes es varem apuntar a aquesta mítica i esbojarrada activitat, Martí, Eva, Moi, Miki, Cristina, Mireia, Esther i David.

Férem el sopar al Bar Muntanya de Collbató i tot seguit iniciarem un correbar per Collbató fins acabar a la pista poliesportiva on calentarem el cos fins les 4:30am, la veritat es que va costar molt sortir de la pista de ball.

Seguidament anàrem als cotxes on ens canviarem de roba i equipació per afrontar la part mes dura per la Drecera dels Graus fins la Taca Blanca. Tinguérem que fer varies parades doncs el canvi del ball a la Drecera va ser radical.

Un cop arribats a la Taca Blanca ens reposarem de la pujada i continuarem sense perdre temps fins la ermita de Sant Miquel per arribar cap a les 6:30h. Un cop allà pararem a descansar, i més tard baixarem fins el Monestir, agafarem l'esmorzar de la pastisseria i de tornada cap als cotxes, situats estratègicament a la entrada del Monestir.

Feina feta i bon ambient en aquesta singular sortida. Fins l'any que bé!!

Consulteu les fotos a la secció Sortides.

Podéis consultar las noticias anteriores a agosto 2012 aquí.